Ciągniki szynowe CS 37A ,CS 37D i CS 37A/D

Źródłem zasialnia asynchronicznego silnika trakcyjnego ciągnika CS w zależności od wersji wykonania może być :

-zestaw akumulatorów ołowiowych (CS 37A)
-agregat prądotwórczy z wysokoprężnym silnikiem spalinowymo (CS 37D)
-zestaw akumulatorów ołowiowych +agregat prądotwórczy z wysokoprężnym silnikiem spalinowymo tzw. napęd hybrydowy (CS 37A/D)

CS jest zdolny przemieścić i skutecznie wyhamować skąłd do 10 wagonów o masie całkowitej 800 ton.Przetok wagonów realizowany jest po połączeniu ciągnika z ostanim wagonem ze składu za pomocą sprzęgu. Prędkość przeoku wynosie do 10 km/h.
Ciągnik może być wysposażony w automatyczny sprzęg łaczenia go z wagonem, który umożliwia połączenie go z wagonami bez koniczności wchodzenia operatora urządzenia pomiedzy urządzenie i wagony znacząco podnosząc bezpieczeństwo pracy.

Dzięki własnemu napędowi ciągnik może poruszać się po terenie całej bocznicy. Do obsługi wystarczy jeden pracownik z uprawnieniami przetokowego+ustawiacza, przeszkolony przez producenta.
Urządzenie sterowane jest zdalnie za pomocą zestawu radiowego o zasięgu do 1 km.Ponadto isnieje możliwość sterowania lokalnego z pulpitu umieszconego na ciągniku lub w kabinie jak i również z pulpitu usytuowanego w pomieszczeniu operatora za/rozładunku. w celu osłonięcia operatora pojazdu przed trudnymi warunkami atmosferycznymi, ciągnik może zoatać wyposażony w ogrzewaną kabinę (opcja).
Ciągnik posiada szereg zabezpieczeń, które minimalizują ryzyko utraty kontroli nad urządzeniem. W przypadku utraty połączenia radiowego z operatorem automatycznie uruchamia się funkcja TOTAL STOP włączając natychmiast hamulec awaryjny. Ponadto obszar pracy pojazdu może zostać ograniczony przez system czujników, które nie pozwalą wyjechać ciągnikowi poza wyznaczony teren


Wszystkie prawa zastrzezone ALDA. Projekt i wykonanie Intersid. Arrow Line-DA Polska Sp. z o.o. ul. Komorowicka 9, 43-502 Czechowice-Dziedzice .